آرد سوخاری

درست کردن خرده های نان خانگی بسیار راحت است! من همیشه خودم را با چند تکه نان یا تکه‌هایی از نان می‌بینم که خانواده‌ام با شام شب قبل نخورده‌اند. برای اینکه غذای کاملاً خوب هدر نرود، من با درست کردن خرده‌های نان که می‌تواند یک لایه بافت اضافی به هر ظرفی اضافه کند، هدف جدید خوشمزه‌تری به آنها می‌دهم.

آرد سوخاری

مناسب ترین نان برای تهیه آرد سوخاری

از هر نوع نانی می توان استفاده کرد برای تهیه آرد سوخاری خانگی و حتی مخلوط آن طعم جالبی می دهد. من متوجه شده‌ام که پودر نان‌های خانگی طعم بسیار بیشتری نسبت به چیزهای خریداری‌شده در فروشگاه دارند که می‌تواند ملایم و بی‌مزه باشد. بعلاوه، می‌توانید کنترل کنید که اندازه خرده‌ها و هر ادویه‌ای که می‌خواهید طعم آن را افزایش دهد، چقدر بزرگ است. از این دستور غذا به عنوان یک راهنما استفاده کنید و سپس با ترکیبات سرگرم کننده آزمایش کنید!

تکه های نان را به مکعب های کوچک برش دهید
نان را در غذاساز خرد کنید.
در یک لایه روی یک ورقه پخت پخش کنید.
در دمای 300 درجه فارنهایت (149 درجه سانتیگراد) به مدت 10 دقیقه بپزید.

هم بزنید و بپزید تا کمی برشته و خشک شود.
روی ورقه پخت کاملا خنک شود.

از چه نوع نانی برای خرده نان استفاده می کنید؟

بسته به طعم و ترکیب غذایی که می‌خواهید، می‌توان با هر نوع نانی آرد سوخاری درشت درست کرد. نان های خمیر مایه، بدون گلوتن، کم کربوهیدرات، گندم کامل، سفید، غلات کامل، فرانسوی، نان های همبرگر یا هات داگ، همگی انتخاب های خوبی هستند. نان نوع روستایی در مقایسه با نان غنی شده مانند برش های ساندویچ سفید یا نان خرده های متراکم تری می دهد.

نان تازه در مقابل نان قدیمی برای تهیه آرد سوخاری

بهتر است از نانی که در همان روز تازه پخته نشده است استفاده کنید. اگر اجازه دهید برای چند روز در دمای اتاق خشک و سفت شود، شکستن آن در غذاساز آسان تر می شود. اگر نان تازه دارید، می توانید آن را تکه تکه کنید و در توستر یا فر با دمای 300 درجه فارنهایت (149 درجه سانتیگراد) گرم کنید تا مقداری رطوبت برای چند دقیقه از بین برود و سپس قبل از استفاده سرد شود.

نه، پوسته را می توان روی آن نگه داشت. اگر می خواهید رنگ یکدست تری داشته باشید، لبه های تیره تر را کوتاه کنید. من مجموعه‌ای از کره بادام‌زمینی و لبه‌های ساندویچ ژله‌ای پسرم را نگه می‌دارم تا در تهیه خرده نان صرفه‌جویی کنم. پوسته در واقع به دلیل قهوه ای شدن میلارد طعم زیادی دارد!

غذاساز کار درست کردن خرده های کوچک را به خوبی انجام می دهد، اما به خوبی فروشگاه نیست. پس از خشک شدن و سرد شدن خرده نان و پودر سوخاری، کافی است دوباره آن را به غذاساز اضافه کنید و نبض بزنید تا به اندازه دلخواه برسد. همچنین می توانید آنها را با وردنه داخل یک کیسه پلاستیکی بکوبید.

چگونه بدون غذاساز آرد سوخاری درست کنیم؟

اگر دستگاه غذاساز ندارید تا نان را قبل از پخت به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید، می‌توانید نان را به مکعب‌های ¾ اینچی برش دهید یا به تکه‌های کوچک خرد کنید. هم بزنید و بپزید تا نان خشک و کمی برشته شود. این فرآیند مشابه ساخت کروتون است. پس از خنک شدن خرده های نان، آن ها را به یک کیسه بزرگ با قابلیت بسته شدن مجدد که تا حدی در بسته است، اضافه کنید. با احتیاط از یک وردنه برای خرد کردن نان برشته شده به صورت خرده های ریز استفاده کنید.

 

آیا می توانید از نان یخ زده استفاده کنید؟

بله، نان منجمد را می توان برای استفاده بعدی ذخیره کرد. به سادگی قبل از پردازش روی میز یخ را کاملاً یخ زدایی کنید. من دوست دارم نان را روی یک تابه روی یک دستمال کاغذی قرار دهم تا آب اضافی آن جذب شود. اگر نان هنوز خیلی مرطوب است، می توانید مانند نان تازه، نان را برشته کنید یا قبل از استفاده در فر گرم کنید.

ذخیره سازی
خرده های نان و آرد سوخاری رنگی را به یک ظرف دربسته بریزید و فضای بالای هوا را به حداقل برسانید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را در یک ظرف قرار دهید. این مانع تضمین می کند که رطوبت طبیعی در هوا به سرعت خرده نان را بیات نمی کند. در دمای اتاق نگهداری شوند تا 1 ماه یا در صورت یخ زدن تا 3 ماه ماندگاری داشته باشند.

طرز تهیه آرد سوخاری ایتالیایی

خرده نان ایتالیایی مخلوطی از چاشنی های خوش طعم و سبزی های خشک است:

1 فنجان خرده نان خانگی
½ قاشق چایخوری نمک کوشر
⅛ قاشق چایخوری پودر سیر
½ قاشق چایخوری پودر پیاز
½ قاشق چایخوری چاشنی خشک ایتالیایی
با خیال راحت سطح چاشنی ها را تنظیم کنید و با اضافه کردن پاپریکا تند مزه آن را بهتر کنید. اگر ترکیبی از چاشنی ایتالیایی ندارید، می توانید از ریحان خشک، پونه کوهی، رزماری، آویشن، مریم گلی و مرزنجوش به هر قوامی که می خواهید استفاده کنید.

چاشنی ایتالیایی که به یک کاسه خرده نان خانگی اضافه می شود

دستور پخت نان بیشتر
نان سیر
نان کدو سبز
کلوچه های نان ذرتی
چرا باید نان را قبل از پخت به قطعات کوچکتر آسیاب کنید؟
همه چیز در مورد افزایش سطح برای حذف موثر رطوبت تا حد ممکن است. با برش دادن به قطعات کوچک، گرمای فر می تواند به سرعت آب داخلی ساختار خرده نان را خارج کند.

دمای تهویه بالاتر از نقطه جوش آب (300 درجه) به آرامی رطوبت را تبخیر می کند در حالی که کمی قهوه ای می شود و برشته می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *