آرد سوخاری

آرد سوخاری در دو نوع خشک و نرم وجود دارد. پودر سوخاری خشک از نان خشک شده در فر بدست می آید که سپس به خرده های ریز تبدیل می شود. آرد سوخاری نرم از نان تازه ای به دست می آید که به خرده های ریز تبدیل می شود.

 

اگرچه این دو نوع شبیه به هم به نظر می رسند، آرد سوخاری خشک و پودر سوخاری پانکو پاپریکا یک پوشش ترد روی غذاهای سرخ شده ایجاد می کند و آرد سوخاری نرم یک پوشش نرم روی غذاهای سرخ شده ایجاد می کند یا می تواند برای چاشنی استفاده شود. اگر باید آرد سوخاری خشک را جایگزین آرد سوخاری نرم کنید، با احتیاط عمل کنید. تبدیل مستقیم نیست زیرا آرد سوخاری خشک به اندازه آرد سوخاری نرم کرکی نیست.

قبل از تعویض، دستور پخت خود را با دقت بخوانید تا مشخص شود که دستور پخت به چه مقدار پودر سوخاری نرم نیاز دارد.

 

با استفاده از این تبدیل، محاسبه کنید که چند فنجان آرد سوخاری تردک خشک نیاز دارید: 1 فنجان آرد سوخاری نرم معادل سه برش نان است و 3/4 فنجان آرد سوخاری خشک نیز معادل سه برش نان است. اگر در دستور پخت شما 2 فنجان آرد سوخاری نرم نیاز است، 1.5 فنجان آرد سوخاری خشک را جایگزین کنید. آرد سوخاری خشک را در نقطه ای که آرد سوخاری نرم اضافه می کنید به دستور غذا اضافه کنید.

مواد را با دقت مخلوط کنید و به اضافه کردن سایر مواد مورد نیاز در دستور ادامه دهید.

آرد سوخاری

پس از اتمام افزودن مواد، مخلوط را ارزیابی کنید. رطوبت مواد را بررسی کنید. ممکن است متوجه شوید که اگر از پودر سوخاری نرم استفاده می‌کردید، مواد خشک‌تر به نظر می‌رسند.

در صورت لزوم رطوبت بیشتری به دستور غذا اضافه کنید. می‌توانید شیر، آب یا یک تخم‌مرغ اضافه کنید تا مواد به میزان رطوبت مطلوب برسد.

 

آرد خود برآمده نوعی آرد “نرم” است که حاوی بیکینگ پودر و نمک اضافه شده است. هنگامی که از آرد سوخاری خانگی صحبت می شود، اصطلاح “نرم” نشان دهنده محتوای کم پروتئین است. به گفته ناتالی دوپری در «آشپزی جدید جنوبی»، آردهای نرم، از جمله آرد خودبازده، در جنوب آمریکا که گندم زمستانه با پروتئین کمتر غالب است، سنتی است. آرد کیک نیز یک آرد کم پروتئین است که می توانید آن را به خود برآمده تبدیل کنید.

۱ سطح از آرد کیک را در یک کاسه بریزید. برای اندازه گیری دقیق، با قاشق آرد را داخل پیمانه بریزید و سپس با استفاده از لبه مستقیم یک چاقوی کره یا یک کفگیر چوبی، از روی آن صاف کنید.

1 قاشق چایخوری اضافه کنید. بکینگ پودر و 1/4 قاشق چایخوری نمک به آرد.

تمام مواد را با همزن بزنید.

آرد سوخاری

نکات مهم در رابطه با آرد سوخاری

آرد معمولی و همه منظوره یک آرد “سخت” با محتوای پروتئین بالاتر است. برای استفاده از آرد همه منظوره به جای آرد خود جوش، 1 1/2 قاشق چایخوری اضافه کنید. بکینگ پودر و 1/2 قاشق چایخوری نمک در هر فنجان آرد توجه داشته باشید که آرد همه منظوره و همه آردهای سفت، مایع بیشتری نسبت به آردهای نرم دارند. اگر دستور پخت شما به طور خاص به آرد نیاز دارد، ممکن است مجبور شوید مقداری مایع اضافی اضافه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *