پودر سوخاری

خرده نان با خشک کردن نان، حفظ رطوبت تا 3 تا 8 درصد به دست آمد و سپس با استفاده از آسیاب چکشی یا سنگ شکن که نان را به خرده نان می‌شکند، شکسته شد. به طور قابل توجهی بالاترین میزان رطوبت 7.26 درصد در پودر سوخاری پخته شده در فر در مقایسه با 6.25 درصد در پودر سوخاری تهیه شده به روش پخت اکستروژن مشاهده شد.

بیشترین حجم حجمی (28.13 گرم در 100 لیتر) در خرده نان اکسترود شده مشاهده شد، در حالی که، خرده نان پخته شده در فر، چگالی ظاهری کمتری (7.03 گرم در 100 لیتر) را نشان داد. میزان جذب چربی خرده نان اکسترود شده و پخته شده در فر به ترتیب 0.516 میلی گرم بر گرم و 0.493 میلی گرم بر گرم بود. خرده نان اکسترود شده ظرفیت اتصال به آب بالاتری را به عنوان 34.76 گرم H2O/kg در مقایسه با خرده نان پخته شده در فر نشان داد که 27.92 گرم H2O / کیلوگرم را نشان داد. پودر سوخاری ذرت و ارزیابی حسی خرده‌های نان اکسترود شده و پخته شده در فر نشان داد که روش‌های پخت خرده‌های نان به طور قابل‌توجهی امتیاز بالاتری دریافت می‌کنند.

 

نکات مهم موثر بر کیفیت آرد سوخاری

برای طعم، طعم و بیش از همه قابل قبول بودن در مقایسه با آنهایی که به روش پخت در فر تهیه می شوند. تا آنجایی که به ترد بودن مربوط می شود، آرد سوخاری پخته شده در فر امتیاز نسبتاً بالاتری گرفت. علاوه بر این، نتیجه‌گیری شد که تیمار T2 خرده‌های نان اکسترود شده امتیازات حسی بیشتری نسبت به خرده‌های نان پخته شده در فر دارد.

نان آرد گندم غذای اصلی در بسیاری از کشورها است (آلتامیرانو-فورتول و همکاران، 2012). نان به دلیل وجود نشاسته و سایر کربوهیدرات ها در غذای متعادل ما نقش کلیدی دارد (رزل، 2009). نان به طور مستقیم مصرف می شود و همچنین برای تولید آرد سوخاری رنگی که محصول جانبی نان است استفاده می شود. خرده نان از خشک کردن نان به طور کلی در محیط های محیطی تهیه می شود و هدف آن جلوگیری از ژلاتینه شدن و تجزیه بیشتر نشاسته است.

 

سپس مواد خشک شده به آرامی آسیاب می‌شود تا از تخریب ناخواسته دانه‌های نشاسته جلوگیری شود که سپس با توجه به اندازه ذرات مورد نظر الک می‌شود. خرده نان کاربردهای متعددی در محصولات غذایی دارد و به عنوان ماده اصلی در فرآوری محصولات غذایی مانند نان سوخاری استفاده می شود و همچنین به عنوان پوشش روی قنادی ها استفاده می شود. خرده نان یت پودر سوخاری پانکو باعث افزایش پایداری مواد غذایی می شود و در نتیجه به صنایع امکان عرضه و تولید آرد سوخاری را می دهد.

برای چوب ماهی یا انگشت ماهی و همچنین برای غذاهای سرخ شده دیگر (Shittu et al., 2007). آرد سوخاری خانگی را حتی می‌توان روی اقلام غذایی اعمال کرد تا در برابر از دست دادن رطوبت محافظت خوبی ایجاد کند.

اگرچه با گرم کردن مجدد، پوشش‌ها رطوبت مرتبط با تغذیه و تا میزان مطلوب را جذب می‌کنند، بیرونی ترد همراه با حفظ، با صرفه‌جویی در طعم طبیعی و ارزش غذایی در تغذیه غذایی (یو و آگوستین، 2002). خرده نان جزء غیر معمولی در صنایع غذایی است که احتمالاً برای پوشش یا پر کردن ماکارونی پر شده استفاده می شود. ممکن است در لایه خشک شده برای تولید یک پوشش بیرونی خوب بیشتر از فرمولاسیون های مختلف غذایی استفاده شود.

 

مقدار خرده نان ممکن است متفاوت باشد و تا 40% از پر کردن (شبیه شخصی) را نشان دهد، بر اساس فرمول خاص محصول نهایی که منجر به کیفیت بالا و همچنین ویژگی های بالا می شود. در درجه اول، جذب واقعی با جذب آب و همچنین عناصر چربی در طول پختن غذا توسط خرده‌ها و همچنین در حجم نهایی پر کردن همراه است.

بنابراین در مقایسه با عناصر گران قیمت مانند پنیر و سایر مواد اولیه و غیره ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. قطعاً، یک نقش فنی اساسی آرد سوخاری ممکن است انجام عملی پر کردن با شکل‌دهی تجاری و همچنین دستگاه پرکننده باشد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *