ارد سوخاری

خرده نان یا آرد سوخاری خانگی (انواع منطقه ای از جمله نان و کریسپی) از نان خرد شده با انواع خشکی، گاهی با چاشنی های مختلف تشکیل شده است که برای نان یا خرد کردن غذاها، رویه کاسرول ها، پر کردن مرغ، غلیظ کردن خورش ها، افزودن حجم ارزان قیمت به سوپ ها، نان گوشت و موارد مشابه استفاده می شود. غذاها، و ایجاد یک پوشش ترد و ترد برای غذاهای سرخ شده، به ویژه کتلت های نان دار مانند تونکاتسو و شنیسل. انواع خرده نان ژاپنی پانکو نامیده می شود.

ارد سوخاری

مواد اصلی در تهیه آرد سوخاری

آرد سوخاری خشک از نان های خشکی تهیه می شود که برای از بین بردن بیشتر رطوبت باقی مانده پخته شده یا برشته شده اند و ممکن است بافت شنی یا حتی پودری داشته باشند. خرده نان به راحتی با پودر کردن برش‌های نان در غذاساز، استفاده از تیغه فولادی برای تهیه خرده‌های درشت، یا تیغه رنده برای تهیه خرده‌های ریز تولید می‌شود. یک رنده یا ابزار مشابه نیز این کار را انجام می دهد.

 

تازه
نان‌هایی که برای تهیه خرده‌های نان نرم یا تازه استفاده می‌شوند، کاملاً خشک نیستند، بنابراین خرده‌های نان بزرگ‌تر هستند و پوشش، پوسته یا چاشنی نرم‌تری ایجاد می‌کنند. خرده نان همچنین به بافت نرم و درونی یک قرص نان اشاره دارد که از پوسته یا “پوست” متمایز می شود.

پانکو

گوشت خوک پخته شده پانکو با سس آناناس روی اودون
پانکو و آرد سوخاری رنگی (パン粉) نوعی خرده نان پوسته‌دار است که در آشپزی ژاپنی به عنوان پوششی ترد برای غذاهای سرخ‌شده مانند تونکاتسو استفاده می‌شود. پانکو از نان پخته شده توسط جریان الکتریکی ساخته می‌شود که نان بدون پوسته به دست می‌آید و سپس نان را آسیاب می‌کند تا تکه‌های ریز خرده نان ایجاد شود.

[1] نسبت به بسیاری از انواع نان های موجود در غذاهای غربی، بافتی ترد و هواتر دارد و بافت خود را به صورت پخته یا سرخ شده حفظ می کند و در نتیجه روکش سبک تری ایجاد می کند.[2] در خارج از ژاپن، استفاده از آن در غذاهای آسیایی و غیر آسیایی رایج تر شده است. اغلب در غذاهای دریایی استفاده می شود و معمولاً در بازارهای آسیایی، فروشگاه های تخصصی و بسیاری از سوپرمارکت های بزرگ موجود است.

پانکو در سراسر جهان به ویژه در کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، کره، مالزی، تایلند، چین و ویتنام تولید می شود.

ژاپنی ها برای اولین بار نان درست کردن را از اروپایی ها آموختند. کلمه パン粉 (پانکو) از pan مشتق شده است که به ما کلمه نان را در ژاپنی (برگرفته از کلمه پرتغالی “pão” به معنی نان) و -粉 (-ko)، کانجی ژاپنی نشان دهنده “آرد”، “پوشش” است. “، “خرد” یا “پودر” در مواردی، زمانی که به عنوان پسوند استفاده می شود. (مانند گروهو، «پودر برنج»، سوباکو، «آرد گندم سیاه» و کوموگیکو، «آرد گندم»).

نان زنی

مخلوط نان چاشنی شده
Breading (همچنین به عنوان crumbing شناخته می شود) یک پوشش غذایی خشک مشتق شده از غلات برای یک تکه غذایی است که از خرده نان یا مخلوط نان با چاشنی تهیه می شود. نان برای سرخ کردن بسیار مناسب است زیرا باعث ایجاد یک پوشش ترد در اطراف غذا می شود. مخلوط های نان را می توان از پودر سوخاری جدید، آرد، آرد ذرت و ادویه تهیه کرد که قبل از پختن، ماده مورد نظر برای پخت در آن لایروبی شود.

 

اگر اقلامی که قرار است نان‌پزی شود خیلی خشک است که پوشش آن نمی‌چسبد، ممکن است ابتدا آن را با دوغ، تخم‌مرغ خام، شستشوی تخم‌مرغ یا مایعات دیگر مرطوب کنید.

نان در تضاد با خمیر است، که یک پوشش مایع مبتنی بر دانه برای مواد غذایی است که بافت نرم و ظریف‌تری ایجاد می‌کند، اما در کل می‌تواند نرم‌تر باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *