آرد سوخاری ناگت

آرد سوخاری ناگت با بالاترین کیفیت را از کجا بخریم؟ در مراکز خرید و فروش انواع آرد و نان و سوپر مارکت‌های شهری و اکثر مغازه‌های دیگر این آرد با انواع کیفیت‌ها از قبیل کیفیت بالای آن موجود است و به فروش می‌رسد.

آرد سوخاری به طور کلی از خرد کردن نان‌های تست و باگت خشک بدست می‌آید؛ آرد سوخاری مخصوص ناگت یکی از انواع آرد سوخاری است که در صنایع تولید مواد غذایی و انواع آرد تولید شده و در بسته بندی‌های مقاوم نسبت به تغییرات شرایط محیطی قرار می‌گیرد تا به سرعت مورد هجوم آفت‌های غذایی و میکروارگانیسم‌هایی نظیر انواع قارچ قرار نگیرد.

پس از اعمال بسته بندی، درج اطلاعات تولیدی مثل شرکت سازنده، زمان تولید، زمان انقضای آرد تولید شده و روش استفاده از آرد صورت می‌گیرد؛ بعد از تمام اتفاقات فوق محصول آماده شده و  برای فروش آماده می‌شود و روانه بازارهای شهری می‌شود.

آرد سوخاری ناگت

آرد سوخاری ناگت درجه یک

آرد سوخاری مورد استفاده در بیشتر غذاهای سوخاری یک ساختار کلی داشته و فقط از نظر نوع افزودنی‌هایی مثل پودر گوشت و انواع ادویه جات باهم متفاوت است؛ بعضی از پودرخای سوخاری دارای ساختار درت تری هستند و بعضی ساختار کاملا نرم و آرد مانندی دارند که از نوع درشت آن در غذاهای سوخاری ترد مثل مرغ سوخاری استفاده می‌شود.

هرکدام از آردهای سوخاری ناگت دارای درجه‌ی کیفیه متفاوتی است نسبت به دیگری است و این کیفیت را ماده اولیه سازنده آن که چه نوع نانی باشد تعیین می‌کند؛ همچنین افزودنی‌هایی که به آن اضافه می‌گردد به نحوی کیفیت و طعم آن‌را بالا برده و به دنبال آن قیمت این ماده غذایی نیز افزایش می‌یابد.

بعضی از آرد ها و پودرهای سوخاری ماده اولیه نامرغوبی دارند و به همین دلیل به آن‌ها ادویه‌جاتی اضافه می‌کنند که این نامرغوبی را بپوشاند؛ ششما قادر به تشخیص این امر نیستید و باید حتما از برندی خریداری کنید که اطمینان کافی را به آن داشته باشید.

انواع آردهای سوخاری

ماده اولیه ‌ای که آردهای سوخاری همگی از آن ساخته می‌شوند یکسان‌ است و این آردها از نان‌های حجیم مثل باگت و تست تهیه می‌شوند که باز این نان‌ها از آرد گندم و بعضی‌ها از آرد جو درست شده‌اند.

خوب است بدانید که پودرهای سوخاری در انواع افزودنی مثل پودر گوشت و انواع ادویه‌جات، نیز با هم متفاوتند و این افزودنی‌ها انواع مختلفی از آرد و پودرهای سوخاری را به وجود می‌آورند. همچنین پودرهای سوخاری با دانه ها و ساختار درشت و نرم هم وجود دارد که هرکدام برای نوعی غذای سوخاری مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ مثلا نوع درشت آن برای غذاهایی مثل مرغ سوخاری استفاده می‌شود و نوع نرم و کاملا آرد شده آن برای غذاهایی مثل ماهی و میگو سوخاری استفاده می‌شود.

آرد سوخاری ناگت

روش تهیه آرد سوخاری ناگت

آرد سوخاری و پودر سوخاری از ماده اولیه نان‌های حجیم بدست می‌آید؛ شما در خانه هم می‌توانید شرایطی نظیر شرایطی که در کارخانه تولیدی ارد سوخاری وجود دارد ایجاد، و این آرد خوشمزه را تهیه کنید.

برای این کار لازم است نان باگت، نان تست و خمیر داخل نان را در فر قرار داده و طی چند مرحله کاملا نم و رطوبت آن‌را گرفته و خشکش کنید.

سپس نان خشک شده را به قطعات کوچک تری تبدیل و پس از آن در داخل آسیاب ریخته و آن‌را آسیاب کنید.

پس از آسیاب هنوز هم تکه های ریز و درشتی وجود دارد که بسته به نوع غذای سوخاری که نیاز دارید می‌توانید تکه های درشت را در مرغ سوخاری و تکه های ریز را در غذاهایی مثل ماهی و میگو سوخاری استفاده کنید.

آرد سوخاری ناگت

کاربرد ارد سوخاری

از آرد سوخاری در غذاهای سوخاری زیر استفاده می‌شود:

  • مرغ سوخاری
  • ناگت
  • همبرگر
  • میگو سوخاری
  • قارچ سوخاری پیاز سوخاری

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!