پودر سوخاری مرینت از جمله مهمترین ترکیباتی است که در تهیه انواع غذاهای سنتی و مدرن از کتلت گرفته تا انواع غذاهای سوخاری رستورانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پودر با استفاده از مواد اولیه مختلف توسط برندهای متعدد داخلی و خارجی تولید و فرآوری می‌شود. در کشور ما واحدهای برتر تولید پودر سوخاری در تلاش هستند همگام با فناوری روز دنیا، این محصول را با سطح کیفی ممتاز تهیه نمایند و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی را داشته اند و محصولاتی مشابه نمونه‌های خارجی تولید کرده اند. بازار پخش مستقیم پودر سوخاری به عنوان معتبرترین مرکز عمده فروشی پودر سوخاری مرینت، این محصول را با کیفیت تضمین شده و قیمت مناسب عرضه می‌نماید.

عمده فروشی پودر سوخاری مرینت

آشنایی با تاریخچه پودر سوخاری

آشنایی با تاریخچه پودر سوخاری

انواع مختلف پودرهای سوخاری در حال حاضر در سطح وسیع در صنعت تولید مواد غذایی به ویژه غذاهای فست‌فود و حاضری در سراسر جهان استفاده می‌شوند. اما تاریخچه تولید و استفاده از پودر سوخاری به کشور آمریکا برمی‌گردد که استفاده از شکل اولیه پودر سوخاری یعنی خرده‌های به جا مانده از نان را برای برشته کردن انواع کتلت و غذاهای سرخ کردنی استفاده می‌کردند. اما شکل صنعتی تولید پودر سوخاری توسط فردی سیاهپوست انجام شد که در قرن نوزدهم ایده تولید انبوه و صنعتی این پودر را عملی کرد.

این فرد توانست با استفاده از خرده نان‌های به جا مانده از مصرف روزانه و با استفاده از تجهیزات صنعتی ساده و در دسترس، خط تولید کوچک پودر سوخاری را راه اندازی نماید. پس از استقبال هتلداران از این پودر، دستگاه صنعتی پیشرفته‌تری جایگزین تجهیزات ساده شد و این بار پودر سوخاری به شکلی کامل‌تر و با استفاده از ترکیبات مختلف تولید و فرآوری شد.

از آن زمان تا اکنون تولید پودر سوخاری در کشورهای مختلف ادامه دارد و برندهای مختلفی در کشورهای مختلف، تولید و عرضه این محصول پرکاربرد را انجام می‌دهند. استفاده از تجهیزات صنعتی مدرن، افزوده شدن دستورالعمل‌های جدید برای فرآوری پودر سوخاری، موجب شده است که این محصول با کیفیتی بالاتر و تنوعی گسترده‌تر تولید گردد. استفاده از سبزی‌های مختلف مانند پودر سیر و پودر گیاهان گرم مانند آویشن و ادویه های مختلف این پودر را به یک ترکیب بی‌نظیر برای تهیه غذاهای مختلف مبدل نموده است.

مهمترین مشخصه ظاهری پودر سوخاری

پودر سوخاری با توجه به نوع و مواد به کار رفته در آن، دارای شکل ظاهری متفاوت و رنگ و عطر خاصی است. بنابراین نمی‌توان گفت تمامی انواع پودر سوخاری یک شکل و یک رنگ هستند. بسته به نوع پودر سوخاری، این محصول با مشخصه‌های ظاهری متفاوتی وجود دارد.

مهمترین مشخصه ظاهری بهترین پودر سوخاری در ادامه بررسی می‌شود:

  • بافت نرم و یکدست: پودر سوخاری باید دارای بافتی تقریبا یکدست و نرم باشد. وجود دانه‌های بسیار درشت یا ترکیبات خارجی غیر معمول در پودر سوخاری نشانگر عدم مرغوبیت پودر است.
  • طعم و عطر عالی: هدف استفاده از انواع پودر سوخاری در غذاهای مختلف از بین بردن بوی نامطبوع و مزه دار کردن مواد غذایی مختلف مانند میگو و ماهی است. بنابراین پودر سوخاری باید دارای ترکیبات و ادویه هایی باشد که غذا را خوشبو و خوش طعم کند. استفاده از ادویه ها و پودر سبزیجات خشک موجب می‌شود این پودر با کیفیت ممتاز تولید شود و غذاهای مختلف را لذیذ کند.
  • رنگ مناسب: در حال حاضر انواع پودر سوخاری در رنگ‌های مختلفی مانند سبز، قرمز و زرد تولید می‌شوند که با استفاده از رنگ‌های طبیعی و ادویه رنگ دار می‌شوند. این نوع پودرهای سوخاری مرینت بهترین انتخاب برای سوخاری کردن ناگت و انواع مرغ و ماهی هستند که رنگ زیبایی را به غذا می‌بخشند و خوردن غذا را به ویژه برای کودکان هیجان انگیز می‌کند.

پودرهای سوخاری بسته به کاربرد به شکل پولکی، پودر نیمه نرم و آرد سوخاری فرآوری می‌شود و برای خوش عطر کردن انواع غذاها مانند ناگت، شنیسل، همبرگر، فلافل، کباب، کتلت و کنتاکی مرغ استفاده می‌شود. بسته به هدف مورد نظر و ذایقه‌های مختلف می‌توان از انواع این پودر برای پخت غذاهای گوناگون استفاده نمود.

ذکر این نکته لازم است که علاوه بر توجه به مشخصات ظاهری پودر سوخاری، در زمان خرید باید به شکل بسته بندی محصول نیز توجه شود. پودر سوخاری با کیفیت و مرغوب در بسته بندی بهداشتی و تجاری عرضه می‌شود و اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده مانند ترکیبات موجود در پودر، تاریخ تولید و انقضا و مواردی از این دست بر روی بسته پودر درج شده است.

ادویه های مورد استفاده در پودر سوخاری

ادویه های مورد استفاده در پودر سوخاری یکی از مهمترین ترکیباتی که در تهیه انواع پودر سوخاری باکیفیت استفاده می‌شود انواع ادویه های مختلف است که علاوه بر تغییر رنگ پودر، موجب می‌شود پودر سوخاری عطری خوش به خود بگیرد. به علاوه ادویه ها به دلیل داشتن طبع گرم، دارای خواص متعددی هستند و وقتی انواع مواد غذایی مانند مرغ، ماهی، فیله گوشت، سبزیجات و مواد صنعتی مانند سوسیس سوخاری با استفاده از پودر سوخاری دارای ادویه سرخ می‌شوند از بروز مشکلات گوارشی مانند نفخ و دل درد جلوگیری می‌شود.
مهمترین ادویه های مورد استفاده در پودر سوخاری عبارتند از:

  • انواع فلفل سیاه و سفید و پاپریکا
  • سبزیجات معطر و خشک مانند پیاز و سیر خشک، پودر شوید، شنبلیله و آویشن
  • انواع نمک مانند نمک هیمالیا و نمک سفید
  • پودر دارچین و زنجبیل
  • کاری
  • زردچوبه

انتخاب سبزیجات خشک و انواع ادویه برای تهیه پودر سوخاری با ذائقه افراد و سبک تغذیه و فرهنگ آشپزی در کشورهای مختلف ارتباط دارد. برای مثال در کشورهای آسیایی مانند هند و کشورهای عربی اصولا مواد غذایی تند محبوب‌تر هستند و به همین دلیل از ادویه تند برای تهیه انواع پودر مرینت و سوخاری استفاده می‌شود. درحالی‌که در کشورهای اروپایی مواد غذایی تند چندان پرطرفدار نیست و به دلیل سبک غذایی عموما استفاده از سبزیجات معطر در پودر سوخاری پرطرفدار است.

بنابراین برای تهیه یک پودر سوخاری باکیفیت لازم است با توجه به ذائقه افراد از ادویه ها و سبزیجات معطر مختلف استفاده شود. استفاده از سبزی خشک نیز علاوه بر افزایش کیفیت پودر سوخاری، خواص درمانی این پودرهای پرکاربرد در صنعت تولید مواد غذایی را افزایش می‌دهد.

طرز تهیه انواع پودر سوخاری خانگی

هر چند که پودر سوخاری صنعتی در انواع مختلف با سطح کیفی بالا در بازار وجود دارد اما گاهی اوقات به دلایل مختلف برخی از افراد ترجیح می‌دهند از انواع پودر سوخاری خانگی برای تهیه غذاهای مختلف استفاده نمایند و از طعم غذای خود لذت ببرند. پودر سوخاری خانگی را می‌توان به روش‌های مختلف و با استفاده از مواد اولیه در دسترس و ارزان قیمت تهیه نمود.

دو روش آسان برای تهیه نان سوخاری در خانه در ادامه بیان می‌شود:

تهیه پودر سوخاری با نان لواش:

در روش اول می‌توان از نان لواش که به وفور در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده نمود. اگر نان لواش خشک در دسترس شما است می‌توانید از آن برای تهیه پودر سوخاری استفاده نمایید و اگر نان شما تازه است می‌توانید با گرم کردن آن بر روی اجاق گاز یا هر وسیله گرم کننده دیگری، نان را خشک نموده و برای تهیه پودر استفاده کنید. پس از خشک کردن نان، آن را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده و در ظرفی بریزید و با استفاده از ابزارهای ساده در دسترس مانند وردنه یا گوشت‌کوب، نان را به صورت پودر درآورید. می‌توان برای طعم دار کردن یا رنگی کردن پودر از انواع ادویه، سبزی خشک و رنگ‌های خوراکی استفاده کرد.

تهیه پودر سوخاری با نان باگت:

نان باگت نیز یکی از بهترین نان‌ها برای تهیه پودر سوخاری خانگی است. بهتر است برای تهیه یک پودر سوخاری خوش طعم، از نان باگت تازه استفاده نمود. لازم است با استفاده از لوازم آشپزخانه مانند ماکروفر و سولاردام رطوبت نان کاملا گرفته شود. اگر دوست دارید پودر حالت سوخاری داشته باشد می‌توانید اجازه دهید رنگ نان کمی تغییر کند. پس از این مرحله، نان باگت را به تکه‌های کوچک بخش بندی کرده و با استفاده از دستگاه خردکن یا میکسر برقی با توجه به نیاز، نان را به حالت پودر درآورید. استفاده از انواع ادویه مانند نمک، فلفل، کاری و سایر پودرهای گیاهی که دارای خواص درمانی است، می‌تواند پودر سوخاری را خوش عطر و خوش طعم کند.

استفاده از خرده نان‌های به جا مانده از مصرف نان روزانه برای تهیه پودر سوخاری، علاوه بر جلوگیری از اسراف نان، به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است برای تهیه پودر و آرد سوخاری، از نان‌های به جا مانده و تازه که در وعده‌های غذایی خرد شده اند استفاده نمود.

تولید عمده پودر سوخاری مرینت

تولید عمده پودر سوخاری مرینت

پودر سوخاری در حال حاضر در سطح وسیع در صنعت تولید مواد غذایی در رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل این مصرف عمده، تولید انواع پودر سوخاری با کیفیت ممتاز، توسط برندها و واحدهای تولیدی معتبر انجام می‌شود.

در سال‌های اخیر کارخانجات فعال در حوزه تولید پودر سوخاری توانسته‌اند با مجهز سازی خطوط تولید به بهترین دستگاه‌های مدرن صنعتی، مانند انواع دستگاه خرد کن و میکسر، محصولی با کیفیت ممتاز را تهیه و روانه بازار نمایند. در حوزه تولید این محصول از انواع مختلف دستگاه صنعتی مانند دستگاه بسته بندی و توزین حرفه‌ای استفاده می‌شود و فرآیند تولید پودر سوخاری بدون کوچکترین دخالت نیروی انسانی و به صورت کاملا بهداشتی انجام می‌گردد و این امر موجب شده که محصول نهایی از کیفیت منحصر به فردی برخوردار باشد.

از آنجا که طعم و عطر انواع پودر سوخاری متفاوت است و با توجه به اینکه انواع ادویه های خوشبو و تند در برخی از کشورها از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند، واحدهای تولیدی پودر سوخاری در کشور تلاش می‌نمایند با توجه به نیاز بازار و ضمن بازاریابی تخصصی، با توجه به ذائقه کشورهای مختلف پودر سوخاری را با استفاده از انواع ادویه های ارگانیک که دارای خواص درمانی نیز هستند تولید نماید.

محصولات تولید شده توسط این واحدها در بسته بندی تجاری و بهداشتی و با سطح کیفی درجه یک ارائه می‌گردد و دارای ماندگاری بسیار بالایی است. تنوع حجم محصول، تنوع عطر و طعم و قیمت مناسب محصولات ایرانی موجب شده که پودر سوخاری ایرانی در بازارهای آسیایی از فروش بالایی برخوردار باشد.

صادرات انواع پودر سوخاری مرینت

پودر سوخاری مرینت، طعم دهنده ای است که برای پخت انواع غذاها مانند مرغ و ماهی استفاده می‌شود و به دلیل داشتن طعم دلپذیر، انواع غذاهای مدرن با استفاده از این پودر تهیه می‌شوند. در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تقاضا برای این محصول، تولید پودر سوخاری در کشور ما افزایش یافته است و واحدهای تولیدی مواد غذایی همراه با فناوری روز دنیا و با استفاده از بهترین مواد اولیه و ادویه های طبیعی در حوزه تولید و فرآوری پودر سوخاری گام برداشته‌اند.

از آنجا که تولیدات کشور ما در این حوزه با استانداردهای جهانی همخوانی دارد علاوه بر توزیع در بازار داخلی در سطح وسیع و به صورت تجاری به بسیاری از کشورهای همسایه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

صادرات پودر سوخاری درجه یک ایرانی توسط مراکز مختلفی مانند شرکت‌های تجاری و بازرگانی و بازار فروش بدون واسطه و مستقیم انجام می‌شود. بازار عرضه بدون واسطه انواع پودر سوخاری با هدف ارزآوری، با معرفی تخصصی محصولات ایرانی به کشورهای مختلف در سال‌های اخیر توانسته است صادرات این محصول را افزایش دهد و با ایجاد تبادلات اقتصادی انواع پودر سوخاری تولید شده توسط برندهای مطرح ایرانی را به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر نماید.

قیمت روز پودر سوخاری مرینت

قیمت روز پودر سوخاری مرینت

قیمت پودر سوخاری مرینت با توجه به فاکتورهای متعددی مانند برند تولید کننده پودر سوخاری، ترکیبات و ادویه های موجود در پودر، حجم محصول، نوع عرضه به صورت با واسطه یا مستقیم، حجم تولید سالانه پودر سوخاری در کشور و حجم خرید به شکل عمده یا خانگی متفاوت است. بنابراین نرخ پودر سوخاری در نوسان است و لازم است خریداران عمده و خانگی پیش از اقدام به ثبت سفارش از طریق مراکز مجاز و معتبر نسبت به استعلام لیست قیمت انواع پودر سوخاری مرغوب مانند پودر سوخاری زرد و پودر طعم دار اقدام نمایند.

یکی از فاکتورهای مهم اثرگذار بر روی قیمت این محصول، نحوه فروش پودر سوخاری است. در بازار عرضه و فروش مستقیم انواع پودر سوخاری مرغوب، محصولات برندهای مطرح و ممتاز مانند پانکو و برند آینز به صورت مستقیم عرضه می‌شود و این امر موجب می‌گردد قیمت نهایی محصول برای مصرف کننده ارزان تمام شود. این موضوع برای خریداران عمده مانند مراکز تهیه غذا، رستوران‌ها و کافه‌ها صرفه اقتصادی خوبی را به همراه دارد.

از این رو پیشنهاد می‌شود خریداران عمده انواع پودر سوخاری درجه یک و مرغوب، به منظور دستیابی به محصولی باکیفیت و دارای قیمت مناسب، خرید پودر سوخاری را از طریق بازار عرضه و فروش مستقیم ثبت نمایند. این مجموعه امکان دریافت مشاوره در زمینه کیفیت و ترکیبات موجود در انواع پودر سوخاری را برای مصرف کنندگان فراهم نموده است و خرید بدون دغدغه و تضمین شده پودر مرینت و سوخاری را مهیا کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *