پودر سوخاری

آرد سوخاری از نان کامل گرفته می شود. از نظر فنی، نان‌های باقی‌مانده به صورت خرده‌های درشت ریز آسیاب می‌شوند که شاید برای پوشاندن کتلت‌ها و خرده‌های خرد شده قبل از سرخ کردن استفاده شود. رنگ آن معمولاً قهوه‌ای روشن یا صورتی روشن است و اگر از خشک‌شده‌ها تهیه شود، بافتی ریز و شنی دارد. به همین ترتیب، اگر از نان های تازه تهیه شده باشد، پس از آن، خرده ها از نظر بافتی ترد هستند.

اما به طور کلی آرد سوخاری درشت حاصل نان های خشک شده و برشته شده است، به همین دلیل در برخی از دستور العمل ها برای بیرون کشیدن رطوبت به آن اضافه می شود که به نوبه خود به چسبندگی کمک می کند. یکی دیگر از انواع خرده نان پانکو است که در آشپزی ژاپنی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، از خرده های نان تهیه می شود که ابتدا با جریان الکتریکی پخته می شود که نتیجه آن نان بدون پوسته است، از این رو آن را به خرده های نقره ای آسیاب می کنند.


فواید سلامتی آرد سوخاری

نان، به خصوص گندم کامل، سرشار از فیبر است، از این رو خرده نان از آن تهیه می شود و مصرف آن به حفظ سیستم گوارشی کمک می کند. بنابراین، به کنترل سطح قند خون و سطح کلسترول کمک می کند و در نتیجه نیاز به مصرف مکرر مواد غذایی را کاهش می دهد.
اکثر نان ها قند کمی دارند، از این رو برای سلامت دندان ها مفید است.

 


نان ها سرشار از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله تیامین و نیاسین هستند که برای آزادسازی انرژی از غذا و حفظ سلامت پوست ضروری است.
همچنین حاوی اسید فولیک است همچنین مصرف بادام زمینی سوخاری در دوران بارداری ضروری است، زیرا به جلوگیری از نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا کمک می کند، وضعیتی که اتفاقاً یک نقص مادرزادی است، که در آن نخاع نوزاد تازه متولد شده به شکل مناسبی رشد نمی کند.
راهنمای انتخاب
در زمان خرید همیشه به دنبال تاریخ انقضا باشید. بسته یا ظرف باید به درستی مهر و موم شده باشد.
توجه داشته باشید
همانطور که این یک واقعیت شناخته شده است که نان ها از دانه هایی تشکیل می شوند که پودر شده و ذرات کوچک تری تشکیل می دهند. از این رو همین فرآیند هضم را سرعت می بخشد و مزایای بالقوه سلامتی را کاهش می دهد.

اگر بیرون هستید، تعدادی جایگزین آسان  وجود دارد. نان رنده شده برشته شده، کراکر، نان تست ملبا، آرد ماتزو، چیپس ترتیلا له شده، مخلوط قیمه خشک خرد شده، چوب شور خرد شده، کورن فلکس خرد شده، یا چیپس سیب زمینی له شده را امتحان کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *