پودر سوخاری

پودر سوخاری جو یونانی اصیل. پیدا کردن خارج از یونان خیلی آسان نیست، اما بسیار خوشمزه و دلچسب! این سوخار جو در واقع یک سوخار کرت است و در اصل نان دو پخته است که با آرد جو و گاهی آرد سبوس دار درست می شود. درست کردن سوخاری در خانواده‌هایی که اغلب نمی‌توانستند نان بپزند رواج داشت، بنابراین این سوخاری‌ها را درست می‌کردند. به علاوه سوخاری ها مدت زیادی دوام می آورد و به خوبی سفر می کرد. اغلب از آرد جو استفاده می‌شد، زیرا سیرکننده‌تر بود، که در آن زمان‌های لاغر لازم بود. این نوع سوخاری در همه جای غذاهای کرتی وجود دارد که به عنوان نمونه اولیه رژیم غذایی مدیترانه ای شناخته می شود. یا گرد شکل است و به آن کولورا می گویند و یا به صورت ورقه های ضخیم بریده شده و به آن داکو می گویند. آن را کمی در آب خیس کرده و با روغن زیتون می پاشند و سپس با پنیر یا گوجه فرنگی یا زیتون، گاهی فقط روغن زیتون و پونه کوهی مصرف می کنند. معروف‌ترین کاربرد آن Dakos کرتن است که یک سوخار جو است که با روغن زیتون پاشیده شده و روی آن گوجه‌فرنگی رنده شده، پنیر تازه، زیتون و گاهی کپر می‌ریزند. من به آن سالاد کرت می گویم.

طرز تهیه پودر سوخاری خانگی ؛ به صرفه و خوشمزه

فواید پودر سوخاری یونانی

این آرد سوخاری خانگی جزء اصلی خانه ما هستند. ما اغلب آنها را به عنوان میان وعده یا صبحانه با هر رویه ای که در دست داریم میل می نماییم، گاهی اوقات آنها را می شکنیم و به سالاد و سوپ هایی مانند کروتون اضافه می کنیم. اغلب آنها را به جای نان برای فرو بردن در سس ها و روغن زیتون انواع کاسرول سبزیجات استفاده می کنیم. ما عاشق بافت ترد هستیم. سوخاری تغذیه سوخاری که در یونانی به آن paximadia می گویند در تمام نقاط یونان ساخته می شود و چیزی که سوخاری های کرت را منحصر به فرد می کند این واقعیت است که آنها با آرد جو تهیه می شوند و این باعث می شود که آنها بسیار سالم باشند. با توجه به فیبر موجود در این سوخاری ها احساس سیری ایجاد می کند، آرد جو همچنین حاوی بتا گلوکان است، فیبری که در کاهش سطح کلسترول موثر است و همچنین دارای فعالیت پری بیوتیک است که به افزایش باکتری های خوب در سیستم گوارشی ما کمک می کند.

طرز تهیه آرد سوخاری خانگی سالم و با کیفیت مثل بازاری • مجله تصویر زندگی

پودر سوخاری پانکو

این سوخاری های خاص 100% غلات کامل هستند و بنابراین می توانند تا حدودی سفت و سفت باشند، به همین دلیل مهم است که آنها را زیر مقداری آب (فقط چند قطره) رد کنید تا کمی نرم شوند، اما همچنان ترد شوند. نسبت‌های مختلفی از آردهای مختلف برای استفاده وجود دارد، من نسخه 100% غلات کامل را می‌خواستم، بنابراین فقط از آرد سبوس‌دار استفاده کردم و از نسبت 50/50 (جو/گندم) استفاده کردم. می توانید با نسبت ها بازی کنید. به طور کلی آرد جو بیشتر باعث ایجاد سوخاری تیره تر می شود. همچنین این دستور نیاز به کمی ورز دادن دارد، من از دستم (به جای میکسر) استفاده کردم و باید بگویم بعد از مدتی ورز دادن به طرز شگفت آوری آرامش بخش بود.

استفاده پودر سوخاری در یونان

خوشبختانه در یونان، سوخاری‌های و پودر جوجه سوخاری سنتی زیادی در نانوایی‌ها و بازارها موجود است و اگر در یونان هستید، توصیه می‌کنم دسته‌ای از کیسه‌ها را برای بردن به خانه بخرید، زیرا ماندگاری بسیار بالایی دارند، اما اگر به این زودی به یونان سفر نمی‌کنید، پس این دستور پخت است، چراکه می توان گفت مصرف پودر سوخاری در استفاده از نان سوخاری یونانی بسیار کاربردی می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *