پودر سوخاری

اختراع حاضر به سمت یک خط و فرآیند پردازش مداوم آرد سوخاری است که قادر به تولید انواع مختلف آرد سوخاری، یعنی آرد سوخاری سبک آمریکایی، آرد سوخاری سبک ژاپنی و خرده نان کراکر است.

پودر سوخاری

 

تقسیم بندی آرد بر اساس نوع

هر نوع آرد نان دارای ویژگی های متفاوتی از جمله ضخامت ورقه خمیر و نیازهای مختلف پخت است. خط فرآوری آرد سوخاری و اجاق موجود در آن می‌تواند برای پردازش ورق خمیر نان به روشی که لازم است برای تولید نوع پودر سوخاری مورد نظر در هر زمان معین در یک خط فرآوری تنظیم شود.

ختراع حاضر به روش و دستگاهی برای تولید بیش از یک نوع پودر سوخاری (مانند خرده سوخاری آمریکایی، خرده سوخاری ژاپنی و/یا خرده نان کراکر) در یک خط تولید منفرد با استفاده از بیش از یک روش پخت، مانند فرکانس رادیویی اختصاص دارد. پخت و پخت همرفت.
پیشینه اختراع
این آرد سوخاری درشت انواع مختلفی دارد که توسط مصرف کنندگان مختلف درخواست شده است. اینها شامل آرد سوخاری آمریکایی است که دارای پوسته ای برای بافت و رنگ آمیزی است، آرد سوخاری ژاپنی که پوسته ندارد و به طور کلی در حین پخت زیاد می شود، و خرده نان کراکر که متراکم تر است و به قوام سفت تری پخته می شود.
در گذشته برای یک تولید کننده لازم بود که خطوط تولید جداگانه ای برای انواع مختلف پودر سوخاری داشته باشد که نیاز به تکرار سرمایه سرمایه گذاری شده دارد و در صورت عدم تقاضا برای یک نوع خاص منجر به بیکاری در یک خط یا خط دیگر می شود. خرده نان.

بخشی از این امر به این دلیل است که آرد سوخاری آمریکایی به بهترین وجه از طریق پخت همرفتی برای کمک به تشکیل پوسته تولید می شود و نسبت به آرد سوخاری ژاپنی به زمان پخت کمتری نیاز دارد. آرد سوخاری ژاپنی برای پخت همرفت مناسب نیست و معمولاً با حرارت رسانایی یا حرارت مایکروویو برای جلوگیری از تشکیل پوسته پخته می شود. علاوه بر این، آرد سوخاری ژاپنی تقریباً دو برابر زمان پخت آرد سوخاری آمریکایی نیاز دارد.

به طور خاص تر، آرد سوخاری رنگی آمریکایی یا با نان یا با ورقه کردن، بریدن و پختن خمیر به دنبال خنک کردن، آسیاب کردن و خشک کردن محصول پخته شده درست می شود. یک پوسته طلایی رنگ به پودر سوخاری کمک می کند. پوسته یا با فرآیند پخت معمولی خود یا با برشته کردن نان در خشک کن به دست می آید. کراکر از خمیری با چگالی بالا تهیه می شود که ورقه شده و پخته می شود، سپس آسیاب می شود، خشک می شود و آسیاب می شود. خمیر به طور کلی پوسته کم رنگی دارد که در نتیجه یک فرآیند پخت معمولی سریع نسبتاً ایجاد می شود، که از طریق خرده های حاصل انجام می شود.

 

مقاسه آرد سوخاری قدیم و جدید

قبلاً در تولید آرد سوخاری به سبک ژاپنی، از یک سطل استفاده می‌شد که خمیر را مجبور می‌کرد تا به‌جای افقی و جانبی، اساساً به‌صورت عمودی بالا بیاید، تا در جهت عمودی با یک باز دراز، خمیدگی بسیار بالایی ایجاد کند. ساختار سلول. خمیر را پس از پخت به نحوی که از میزان پوسته آن کاسته شود، خنک می‌شود تا ساختار دانه‌های آن ثابت شود و سپس آسیاب و خشک می‌شود. در این روش گرمایش رسانایی خمیر در حین پخت رطوبت را از خمیر خارج می کند. این رطوبت متراکم می شود و ممکن است با خمیر پخت ترکیب شود و در نتیجه نگرانی های بهداشتی و سایر موارد را به همراه داشته باشد.

روش دیگر برای خرده‌های نان ژاپنی، خمیر نان را می‌توان در یک اکسترودر، یک میکسر پیوسته یا یک میکسر دسته‌ای مخلوط کرد و ساختار داد. خمیر به دست آمده برای ایجاد یک ساختار سلولی دراز تشکیل می شود و سپس با استفاده از اجاق مایکروویو پخته می شود تا محصول پخته شده ای بدون پوسته تهیه شود. تکه های خمیر پخته شده خنک می شوند تا ساختار دانه ثابت شود و خرد می شوند. در هر دو مورد، نتیجه یک خرده با چگالی کم متمایز و بدون محتوای پوسته است.

با این حال، در زمینه فرهای با توان مداوم، نفوذ مایکروویو به خمیر محدود است. همچنین نگهداری مایکروویوها مشکل است، زیرا این اجاق‌ها باید دارای منافذی باشند که محصول از طریق آن وارد و خارج می‌شود.
فر الکترونیکی دارای انواع گرمایش از جمله همرفت و گرمایش از طریق الکترود دی الکتریک فرکانس بالا برای کاهش زمان پخت، کاهش دمای فر و افزایش پخش رطوبت در خمیر پخت. این پتنت استفاده از ترکیب پخت فرکانس رادیویی همراه با پخت کانوکشن با قابلیت انتخاب یک یا چند مورد از این قابلیت های پخت را برای ساخت انواع آرد سوخاری در یک خط تولید آموزش نمی دهد.

جدیدترین خط تولید آرد سوخاری

سوزوکی پت ایالات متحده شماره 5,906,764 به یک خط تولید پودر سوخاری پانکو ژاپنی آموزش می دهد که دارای دو نوار نقاله است که با دو سرعت مختلف کار می کند تا صفحه خمیر را بکشد تا سلول های دراز به دست آید و سپس خمیر کشیده شده را تحت یک فرآیند پخت ترکیبی در یک اجاق واحد قرار می دهد که هم در مایکروویو و هم پخت همرفتی دارد. در حالی که می‌توان از چنین خط تولیدی برای تولید آرد سوخاری آمریکایی و ژاپنی در یک خط تولید استفاده کرد، سوزوکی این مفهوم را به تنهایی یا با استفاده ترکیبی از پخت فرکانس رادیویی با پخت همرفت ورقه‌های خمیر آموزش نمی‌دهد.

اختراع حاضر به یک فرآیند و خط تولید برای تولید بیش از یک نوع پودر سوخاری (به ویژه ترکیبی از آرد سوخاری آمریکایی، پودر سوخاری ژاپنی و/یا خرده نان کراکر) در یک خط تولید منفرد با استفاده از بیش از یک روش پخت، مانند پخت فرکانس رادیویی و پخت همرفت. این مزیت نیاز به سرمایه گذاری فقط برای یک کارخانه تولید آرد سوخاری را به جای سرمایه گذاری در چندین سایت کارخانه فراهم می کند.

این امر همچنین امکان استفاده مداوم از خط تولید را فراهم می کند زیرا اگر تقاضا برای یک نوع خرده نان کاهش یابد، نوع دیگری از خرده نان در همان خط تولید می شود. علاوه بر این، در اجرای اختراع حاضر ظرفیت بالاتری از خط تولید آرد سوخاری تک گیاهی بدست می‌آید، زیرا حتی برای خرده‌های سوخاری آمریکایی یا کراکر می‌توان از بیش از یک قابلیت پخت استفاده کرد. بنابراین یک خط تولید واحد منجر به تولید چندین سبک آرد سوخاری از یک خط تولید واحد با قابلیت حجم بالاتر می شود.


برای اهداف این مشخصات و ادعاهای ثبت اختراع، اصطلاح “خرد سوخاری(ها)” نه تنها به معنی آرد سوخاری آمریکایی و آرد سوخاری ژاپنی است که در آن هر یک بافت نان سنتی و قوام خاص خود را دارند، بلکه شامل خرده های کراکر نیز می شود که یک محصول مبتنی بر آرد با بافت است. و قوام متراکم تر و سفت تر از آنچه که معمولاً با پودر سوخاری به سبک ژاپنی یا آمریکایی مرتبط است.

همچنین خاطرنشان می شود که هر سه سبک آرد سوخاری دارای مواد اولیه خمیر و قوام متفاوتی هستند که هر کدام ارتفاع ورق خمیر ایده آل خود را دارند و نیاز به پردازش متفاوتی دارند. همچنین خاطرنشان می شود که هم پودر سوخاری آمریکایی و هم خرده نان کراکر معمولاً ساختار سلولی دارند که به طور کلی ماهیت کروی دارد، با این حال، آرد سوخاری ترخینه ژاپنی ترجیحاً ساختار سلولی دارد که در یک محور کشیده است اما در دو محور دیگر عمود بر آن کشیده نمی شود. به تک محور

همچنین برای اهداف این مشخصات و ادعاهای ثبت اختراع، اصطلاح پخت دی الکتریک «فرکانس رادیویی»، که گاهی اوقات در اینجا به عنوان پخت «RF» نامیده می شود، از عبارت پخت «مایکروویو» متمایز می شود، که مطابق با اصطلاحاتی است که به طور کلی در پخت غذا استفاده می شود. هنر، با RF دارای فرکانس امواج رادیویی در محدوده 1 مگاهرتز تا 100 مگاهرتز و پخت مایکروویو معمولا دارای فرکانس امواج رادیویی 915 مگاهرتز یا 2.45 گیگاهرتز است. علاوه بر این، پخت RF برای موثر بودن نیاز به الکترودهایی در طرفین مخالف جسم برای پخت دارد و الکترودها در فاصله نسبتاً نزدیک از سطوح شیء قرار دارند.

پخت در مایکروویو نیازی به الکترودهایی ندارد که در طرفین مقابل شیء قرار گرفته باشند یا در مجاورت آن قرار گیرند، اما به دلیل فرکانس آن نیازی به مهر و موم متوسطی برای محفظه فر برای جلوگیری از اثرات نامطلوب امواج فرکانس بالا دارد. مهار تشعشعات RF را می توان در یک اجاق با توان مداوم که دارای دهانه های نسبتاً بزرگ است (در مقایسه با اجاق های مایکروویو با توان عملیاتی پیوسته) به دست آورد. یکی دیگر از مزیت های گرمایش RF این است که امواج RF با سرعت کمتری متناوب می شوند و بنابراین به طور کامل تر و یکنواخت تر از مایکروویو به خمیر نفوذ می کنند، به خصوص هنگامی که ورقه های خمیر ضخیم تر پخته می شوند.

در این اختراع، خط تولید پودر سوخاری جدید تک پیوسته دارای یک فر با ترکیبی از قابلیت پخت RF و قابلیت پخت معمولی یا کانوکشن برای تهیه چند نوع پودر سوخاری می باشد. به جای نان، از یک ورقه خمیر مسطح برای تهیه خرده های غذای آمریکایی و کراکر استفاده می شود. برای خمیر آرد سوخاری ژاپنی، از خمیری با محتوای مخمر بالاتر استفاده می‌شود تا یک ورقه خمیر نازک تشکیل شود که برای تهیه آرد سوخاری به سبک ژاپنی موجدار است. ارتفاع ورقه خمیر آرد سوخاری آمریکایی چندین برابر ضخیم‌تر از ورقه خمیر سوخاری ژاپنی است اما تقریباً ارتفاع خمیر آرد سوخاری ژاپنی قبل از فر است.

برای تولید آرد سوخاری به سبک ژاپنی، خمیر ورقه‌ای را از یک تسمه متحرک با سرعت اول به کمربند دوم با سرعت پایین‌تر منتقل می‌کنند تا خمیر تا حدودی به صورت موج‌دار روی خودش دسته‌بندی شود تا میزان بالایی را فراهم کند. بالا آمدن مورد نیاز این نوع خرده نان. با تنظیم ضخامت ورق و سرعت نوار نقاله، می توان تفاوت در ساختار و بافت خمیر پخته شده را تغییر داد. برای جلوگیری از تشکیل پوسته، پخت RF در درجه اول خمیر پودر سوخاری ژاپنی را گرم می کند.
هنگامی که از این روش موج‌زنی برای تولید پودر سوخاری ژاپنی استفاده می‌شود، پیکربندی خمیر روی نوار نقاله پخت که کندتر از نوار نقاله تغذیه می‌شود، به‌گونه‌ای است که نواحی مجاور خمیر که از نوار نقاله جدا شده‌اند، با یکدیگر تماس پیدا می‌کنند. به موجب آن خمیر در طول پخت خود را در جهت طولی، یعنی جهت حرکت نوار نقاله محدود می کند. نواحی ایستاده مجاور خمیر ممکن است قبل از پخت در تماس باشند یا ممکن است آنقدر به هم نزدیک باشند که با منبسط شدن خمیر در حین پخت با هم تماس بگیرند.

در هر صورت، نتیجه این است که خمیر می تواند به سمت بالا یا عمودی به دور از نوار نقاله منبسط شود، اما حداقل تا حدی در برابر انبساط در جهت های طولی و عرضی محدود می شود، در نتیجه ساختار سلولی دراز مورد نظر برای آرد سوخاری ژاپنی با سلولی حفظ می شود. ازدیاد طول در درجه اول در یک جهت است. هنگام تهیه پودر سوخاری نان باگت آمریکایی یا خرده نان کراکر، از روش موج‌زنی استفاده نمی‌شود، و به جای آن از یک اجاق همرفتی معمولی، با یا بدون حرارت RF، در درجه اول استفاده می‌شود و برای خرده‌های سوخاری آمریکایی و کراکر در دماهای مختلف گرم می‌شود.

 


هدف از این اختراع این است که فرآیندی برای تولید انواع آرد سوخاری و پودر جوجه سو خاری در یک خط تولید آرد سوخاری منفرد با یک خط انتقال برای انتقال خمیر از دستگاه پخش از طریق یک اجاق، فر دارای حداقل قابلیت پخت دی الکتریک فرکانس رادیویی و یک قابلیت پخت همرفتی (یا حداقل قابلیت‌های پخت چندگانه)، که در آن فرآیند شامل مراحل زیر است:

1) انتخاب یک نوع پودر سوخاری برای تولید بین حداقل دو گزینه از پودر سوخاری آمریکایی، پودر سوخاری ژاپنی و خرده نان کراکر. 2) توزیع یک ورقه خمیر دارای اجزاء و قوام صحیح برای نوع پودر سوخاری تولید شده بر روی نوار نقاله با ورق خمیر دارای ارتفاع مناسب برای نوع پودر سوخاری تولیدی. و 3) انتقال ورقه خمیر نان از طریق اجاق با فرکانس رادیویی و قابلیت پخت همرفت یا هر دوی آنها که بسته به نوع پودر سوخاری انتخاب شده برای پخت ورقه خمیر نان انتخاب شده است.


یکی دیگر از اهداف آرد سوخاری و پودر سوخاری یک کیلویی، داشتن اجاقی برای پخت فرکانس رادیویی فرآورده های غذایی است که از طریق اجاق بر روی یک سیستم نوار نقاله با افزایش ارتفاع محصولات غذایی با اعمال حرارت به محصولات غذایی، اجاق گاز ورودی و یک ورودی حمل می شود. خروجی اجازه می دهد تا نوار نقاله به طور قابل توجهی به صورت افقی حرکت کند، اجاق دارای یک الکترود پایین تر است که در مجاورت سطح زیرین محصول غذایی قرار دارد و یک الکترود بالایی که به صورت عمودی از الکترود پایینی و در مجاورت نزدیک با الکترود قرار دارد. قسمت بالایی محصول غذایی، فاصله عمودی بین الکترودهای پایینی و بالایی در نزدیکی ورودی فر کمتر و نزدیک خروجی فر بیشتر است.


یکی دیگر از اهداف این اختراع، داشتن فرآیندی برای تولید خرده نان است که شامل تهیه و ورقه کردن خمیر، ریختن ورقه خمیر بر روی نوار نقاله و تغییر شکل ورقه خمیر برای تبدیل خمیر به شکل مواج، پختن خمیر با انتقال خمیر است. از طریق فر و خمیر پخته شده را به خرده نان تبدیل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *