پودر سوخاری پولکی از آرد سفید و پانزده ادویه مخصوص برای سوخاری نمودن انواع گوشت قرمز ، گوشت مرغ و ماهی تهیه می شود که همه ادویه موجود با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته میکروب زدائی می شوند؛ پودر سوخاری توسط شرکت ها و تولید کننده های زیادی تولید می شود از جمله این مرکز پخش انواع پودر سوخاری پولکی با برند پانکو و برند آینز می توان اشاره کرد که دارای محصولات گوناگونی هستند.

محصولات تولید شده و عرضه شده در این شرکت های تولیدی عبارتند از پودر سوخاری پولکی، ارد سوخاری مخصوص ناگت، شنیسل، همبرگر، فلافل، کباب و کتلت، کنتاکی، روکش، مرینت، پودر سوخاری طعم دار یا ادویه دار. آرد تمپورا پانکو. ارد سوخاری رنگی، ارد سوخاری سفید، زرد، نارنجی و قرمز می باشد.

مرکز انواع پودر سوخاری پولکی

مهمترین مشخصات انواع پودر سوخاری

مهمترین مشخصات انواع پودر سوخاری مهمترین مشخصات انواع پودر سوخاری: اولین مشخصه رنگ پودر سوخاری می باشد که هر رنگ و نوع بافت متخلخل بیانگر کاربرد آن می باشد؛ برخی از این پودر ها مناسب استفاده برای ترد و کریپسی کردن به صورت مخصوص برای میگو، ماهی، مرغ و یا انواع گوشت قرمز می باشند.

همچنین پودر سوخاری دارای ذرات درشت تری است که از این پودر در جهت سوخاری نمودن و در بعض مواقع تزئین بهتر استفاده می شود همچنین برای مزه دار کردن و طعم دار نمودن با مواد مختلف و ادویه های تازه در مواد غذایی به کار برده می شود.

پودر سوخاری پولکی به صورت دانه درشت و ورقه ای که برای روکش کردن و یا به صورت درون محصولی مورد استفاده قرار می گیرد از مهمترین مشخصه های این نوع پودر ها طعم، رنگ و نوع برند آنها که حتما بایستی دارای تائیدیه وزارت بهداشت و مراکز سلامت محور باشند؛ می باشد.

روش استفاده از پودر سوخاری برای تهیه یک غذای سوخاری خوشمزه بسیار ساده و سریع به صورت زیر می باشد: ابتدا ادویه های موردنیاز یا پودر سوخاری را به تخم مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و سپس مرغ، میگو، ماهی، قارچ و یا هر غذای دیگری را که قصد سوخاری نمودن آن را دارید به تخم مرغ آغشته نمائید.

در مرحله بعد تکه های ماده غذایی مورد نظر را در پودر سوخاری غلتانده تا کاملا پوشش داده شود، سپس در روغن داغ سرخ نموده و بعد از سرخ شدن تکه های مرغ یا سایر مواد غذایی را بر روی دستمال کاغذی آشپزخانه قرار داده تا روغن اضافی آن ها گرفته شود و به این راحتی آماده سرو کردن می باشد.

آشنایی با انواع پودر سوخاری

آشنایی با انواع پودر سوخاری: این نوع پودر ها برای پوشش دهی برخی از غذا های سرخ کردنی از قبیل ماهی، مرغ، میگو و گوشت و غیره به کار می روند که علاوه بر دادن ظاهری شیک به این نوع غذا ها باعث افزایش اشتها در کودکان و سالمندان می شود.

نوع دیگر کاربرد پودر سوخاری در آشپزخانه ها زمانی که نیاز به ترد و کریپسی شدن غذا ها و فست فود های از قبیل فلافل، همبرگر، کنتاکی، کتلت، کباب لقمه، شامی ، برای تهیه نان، در شیرینی پزی، تهیه کباب قارچ و غیره می باشد؛ از جمله انواع پودر های سوخاری می توان به پودر سوخاری ادویه دار، پودر سوخاری ذرت، پودر سوخاری اسپایسی، پودر سوخاری پولکی اشاره نمود.

مشخصات پودر های سوخاری پولکی که تولید شده از برند های پانکو و آینز می توان به موارد زیر اشاره کرد: در واقع این نوع پودر همان پودر دانه درشت و به صورت ورقه ورقه می باشد که اندازه ی دانه های آن درشت و به شکل پولک می باشد که به همین نام شهرت یافته اند و به عنوان پوششی مناسب روی سطح مواد غذایی را قبل از سرخ شدن خوب می پوشانند.

به عبارتی باعث پوشش دهی یکدست ضخیم به غذا شده و آن را ترد و خوشمزه می کند، به علت درشت بودن مانع جذب زیاد روغن می شود و بنابراین برای افرادی که رژیم غذایی دارند و یا باعث خوش اشتها شدن افراد بد غذا می شود.

همچنین نوع تازه تهیه شده ی آن دارای رایحه ی دلنشین می باشد در برخی از آنها از سبزیجات خشک و معطر به عنوان طعم دهنده استفاده می شود، علاوه بر این ها به علت استفاده ی زیاد از زردچوبه، فلفل باعث تنوع در رنگ دهی به مواد غذایی شده و در بسیاری از موارد نیازی به تزئیین نمی باشد.

عوامل موثر در کیفیت پودر سوخاری

عوامل موثر در کیفیت پودر سوخاری پودر های سوخاری به دو صورت خانگی و صنعتی تهیه می شوند و در هر دو روش دستور تهیه یکسان است با این تفاوت که پودر های سوخاری صنعتی به دلیل میکروب زایی با استفاده تکنولوژی های پیشرفته از قبیل تابش دارای مدت زمان ماندگاری بالاتری می باشند و در زیر روش تهیه را بیان می کنیم:

پس از خشک کردن تکه های نان حجیم همانند نان فانتزی، نان باگت، نان همبرگر، نان تست و غیره را در فر یا هوای آزاد خشک کرده و آنها را آسیاب می کنیم؛ پس از الک کردن برای صاف و یکدست شدن آرد به دست آمده تکه های درشت را دوباره آسیاب کرده و این عمل را چند بار تکرار کرده و به دلخواه و ذائقه خود آن را طعم دار کرده و می توان در ظروف شیشه ای برای پخت انواع غذا ها و سرخ کردنی ها مورد استفاده قرار داد.

عوامل زیادی در کیفیت پودر های سوخاری به دست آمده تاثیر گذارند از جمله استفاده از نان های حجیم تازه و فاقد هر گونه زدگی یا کپک باشند، استفاده از ادویه ها و طعم دهنده های طبیعی و همچنین رنگ های استاندارد، رعایت اصول اولیه بهداشتی همگی روی کیفیت و قیمت این محصول تاثیر گذار می باشند.

همچنین اصولا موادی که در جهت سوخاری کردن مواد غذایی به کار گرفته می شوند مانند پودر مخصوص آن، رطوبت نداشته و به همین دلیل نیز قابلیت بازیافت را دارند البته به شرط آن که از ماندگاری و کیفیت آن کاسته نشده باشد و داشتن قطعات مساوی، نگهداری در جای خشک و خنک، بوی مطبوع ، دور از رطوبت و نور به همراه موارد گفته شده در بالا همگی از عوامل موثر بر کیفیت این نوع پودر ها می باشند.

نکات مهم در تهیه پودر سوخاری طعم دار

تولید پودر سوخاری: پودر سوخاری از نان های های خشک و حجیم درست می شود، پودرهای سوخاری پولکی طلایی به صورت ساده و بدون ادویه و به صورت طعم دار می شوند که دارای انواع مختلفی و در رنگ های مختلفی می باشند و در زیر به آنها اشاره می شود:

پودر سوخاری پولکی سفید: به رنگ سفید و بدون ادویه که طعم و مزه نان باگت را می دهد و برای افرادی که رژیم دارند بسیار مناسب می باشد و مصرف کننده می تواند با ادویه های دلخواه خود آن را طعم دار نماید، نوع دیگر پودر سوخاری پولکی نارنجی که به رنگ نارنجی کمرنگ که یکی از رنگ های استاندارد و تهیه شده از رنگ طبیعی پابریکا می باشد تولید می شوند و یا رنگ نارنجی پر رنگ که یک رنگ صنعتی است برای تولید آن به کار می روند.

پودر سوخاری پولکی طلایی: ترکیبی از ادویه های مختلف به ویژه فلفل زیاد می باشد و معمولا دارای رنگ قهوه ایی روشن که رنگی استاندارد و طبیعی می باشد تهیه می شود و با نام پودر سوخاری طلایی و یا اسپایسی شناخته می شود.

از جمله نکات مهم در هنگام تهیه این محصول ذائقه خریدار، نوع بسته بندی، نوع طعم و حتی نوع مصرف که این نوع پودر می تواند داشته باشد علاوه بر کیفیت و قیمت مناسب می باشد و با استفاده از این ماده می توانی خیلی راحت کودکان بد غذا را به خوردن گوشت و سایر مواد غذایی که باب میلشان نیست تشویق کرد وم باعث شور و هیجان در کودکان به هنگام مصرف غذا شود.

خرید انواع پودر سوخاری پولکی

خرید انواع پودر سوخاری پولکی نرخ پودر سوخاری: قیمت پودر های سوخاری پولکی تولید شده به عوامل مختلفی همچون وزن، نام برند، طعم، ، کیفیت، نوع بسته بندی و غیره بستگی دارد همچنین قیمت پودر سوخاری پولکی سفید نسبت به پودر سوخاری پولکی نارنجی و طلایی از قیمت پایین تری برخوردار است.

همچنین پودر های سوخاری تولید داخل به دلیل حذف واسطه ها در هنگام تهیه از قیمت پایین تری نسبت به محصولات مشابه وارداتی دارند و قیمت پودر سوخاری پولکی معمولا به نوع توزیع و میزان کیفیت آن مرتبط است و بازار فروش پودر سوخاری توسط تولید کنندگان ایرانی با عرضه انواع مختلفی از پودر های سوخاری در رنگ ها و برند های گوناگون انجام می گیرد و حتی در بسیاری از آنها کیفیت مشابه یا بالاتر از محصولات خارجی دارند.

خرید پودر سوخاری اغلب به این منظور صورت می گیرد که قصد تهیه غذایی برشته و لذیذ با طعم و مزه ی متفاوت را داشته باشید ،خرید پودر سوخاری فله ای نیز توسط مراکز طبخ غذا های آماده و نیمه آماده به علت مزایایی همچون قیمت ارزان و تنوع بالا در طعم و مزه انجام می گیرد.

علاوه بر مصرف خانگی این نوع طعم دهنده ی غذایی در رستوران ها، فلافلی ها، فست فود ها و غیره نیز به کار گرفته می شود و همچنین در کارخانه ها و صنایع تولید غذایی به عنوان ماده اولیه در تهیه ی کباب لقمه ای، همبرگر، فلافل و غیره می شود.

خریداران پودر سوخاری از مراکز تولیدی عمدتا تاجران برای صادر کردن، نمایندگی های فروش در سراسر کشور و واسطه ها می باشند، این محصول را می توان با مراجعه به سایت ها و فروشگاه های آنلاین اینترنتی نیز خرید نمود به این صورت که خریدار پس از مراجعه به این سایت ها پس از اطلاع از انواع چاشنی ها و طعم ها، خواندن نظرات مشتریان و میزان رضایت آنها از یک برند نسبت به خرید اقدام نمایند.

به دلیل حذف واسطه ها با قیمت پایین تری از کارخانه یا صنایع تولید کننده ثبت سفارش نمایند و درب منزل تحویل بگیرند که این عمل علاوه بر کاهش قیمت باعث صرفه جویی در وقت و جلوگیری از سردرگمی خریدار می شود.

مرکز تولید پودر سوخاری طعم دار

تولید پودر سوخاری به صورت چند گرمی تا کیلویی و فله ای صورت می گیرد که در زیر به تولید پودر سوخاری کیلویی و پودر سوخاری عمده اشاره می شود: تولید کننده ها اقدام به تولید پودر سوخاری کیلویی در وزن های یک کیلویی، ده کیلویی، پانزده کیلویی و بیست کیلویی نموده اند که مناسب برای استفاده در رستوران ها، فست فود ها و مراکز تهیه غذای آماده و نیمه آماده و صنایع غذایی می باشند.

پودر سوخاری عمده: برخی از تولید کننده ها اقدام به فروش پودر سوخاری به صورت بسته های چند تایی در طعم ها ی مختلف را با تخفیف های ویژه ارائه می دهند و مشتری می تواند محصول مورد نیاز خود را به صورت عمده و با بسته بندی های متفاوت و قیمت مناسب خریداری نماید.

همچنین شرکت تولید کننده پودر سوخاری پولکی(پانکو طلایی) اقدام به توزیع پودر های تولید شده باکیفیت در اندازه های دویست گرمی، به صورت کیلویی و عمده در طعم ها و چاشنی های متفاوت و مشتری پسند نموده اند، بنابراین مشتریان می توان از طریق خرید عمده و کیلویی پودر سوخاری مورد نیاز خود را با هزینه پایین و مقرون به صرفه تهیه کنند.

صادرات عمده پودر سوخاری پولکی

صادرات عمده پودر سوخاری پولکی صادرات پودر سوخاری: فروش و صادرات پودر سوخاری در کشور های دیگر به وضع معیشت مردم آن کشور، سبک زندگی و تنوع غذایی، شرایط آب و هوایی، آداب و فرهنگ آنها بستگی دارد، کشور های دیگر برای خرید این محصول فاکتور های از قبیل نوع بسته بندی، کشور صادر کننده، میزان کیفیت و رضایت مشتریان، نوع برند و حتی در مواردی خوش سابقه بودن تولید کننده ها را در اولویت قرار می دهند.

پودر سوخاری دانه درشت تولید ایران از کیفیت، مرغوبیت، قیمت و محبوبیت بسیار خوبی در بین مشتریان ایرانی و مشتریان خارجی برخوردار است و صنایع تولیدی اقدام به صادرات پودر سوخاری های متعددی را براساس آداب و رسوم متقاضی صادرات محصول پودر سوخاری پولکی تولید شده به کشور های دیگر نموده اند.

تولید و صادرات پودر های سوخاری با چاشنی و طعم های مختلف درجه به صورت عمده و کیلویی و گاها در بسته بندی های گرمی مقرون به صرفه بوده و از استقبال و محبوبیت در بین وارد کنندگان برخوردار می باشد که انواع مختلفی از پودر های سوخاری تولید شده از قبیل پودر سوخاری ساده، پودر سوخاری پولکی، پودر سوخاری طعم دار، پودر سوخاری ترکیبی، پودر سوخاری کنتاکی، پودر سوخاری رنگی، پودر سوخاری پفکی را تولید و به بازار های جهانی عرضه می کنند.

از جمله کشور های وارد کننده پودر سوخاری باکیفیت ایرانی می توان به افغانستان، ترکیه، هند و عراق اشاره کرد به عنوان مثال به علت ذائقه ی مردم هند به مواد خوراکی تند و فلفلی کیفیت نسبت به قیمت ارجحیت دارد اما در کشور های همانند عراق قیمت مهم تر از کیفیت می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *